Marija Savin:
“Deca uz bušido školicu sporta postaju zdravija i sigurnija u sebe”
Da li vam je teško da donesete odluku kojim će se sportom vaše dete baviti? Deca često pokazuju interesovanje za više sportskih disciplina, a na njihove izbore neretko utiču odluke vršnjaka. Ali kako da znate da li ste doneli pravi izbor? I kada je pravo vreme za početak?
U bušido školici sporta mališani uče osnove više sportskih disciplina. Kroz kreativne igrice i zabavan program oni jačaju, uče kako da funkcionišu u grupi, postaju sigurniji u sebe i stvaraju dobre navike.
Razgovorali smo sa trenerom Marijom Savin kako bismo približili koncept školice i preneli nešto više o bušido druženjima.
Koji su benefiti bušido školice?
Ono što je specifično za školicu sporta Bushido je da se na sebi svojstven način bavi najmlađima i da svoj program koncipira na osnovu najmodernijih saznanja iz oblasti dečijeg sporta. Još važniju ulogu ima desetogodišnje iskustvo zasnovano na osluškivanju potreba i praćenju svih potencijalnih opasnosti sa kojima se deca modernog doba susreću. Pod tim mislimo na zanemarivanje fizičkih aktivnosti kod dece i manjak slobodnog kretanja.
Na koji način bušido školica čini dečiji život bogatijim i zdravijim?
Deca sve manje imaju mogućnost da se slobodno kreću i igraju napolju jer je sve manje sigurnih i adekvatnih mesta na otvorenom. Drugi problem je taj što roditelji sve manje vremena imaju za igru i provođenje kvalitetnog vremena sa decom. Naša misija je da to ispravimo ili ublažimo u što većoj meri.
Možemo da se pohvalimo time da smo svojim delovanjem pre mnogo godina izašli iz okvira prvobitnih zadataka školice na razvoj dece.Trenutno je školica fokusirana na razvoj koordinacije, motoričkih sposobnosti kao i poboljšanju socijalnih veština, ali i ujedinjenju porodice, provođenju zajedničkog kvalitetnog vremena svih njenih članova i vraćanju prirodi i zdravim navikama.
Zašto je važno da deca u ranom uzrastu krenu u školicu?
Pravovremeno usmeravanje na bavljenje fizičkim aktivnostima je od presudnog značaja za dalji razvoj deteta i njegovo sazrevanje. Deca na treninzima jačaju i pripremaju se za život kako u fizičkom tako i u psihosocijalnom smislu.
Pravim pedagoškim pristupom profesora fizičkog vaspitanja deca na treninzima uče poželjne oblike ponašanja, funkcionisanje u grupi, poboljšavaju svoje psihofizičke sposobnosti, jačaju, postaju sigurnija u sebe i zdravija. U isto vreme odbacuju neke loše obrasce ponašanja ukoliko su imali prilike da ih stvore.
Treneri igraju bitnu ulogu u njihovim životima jer imaju jako sredstvo kojim mogu da oblikuju dete a to je fizička aktivnost servirana sa puno ukusa i adekvatna uzrastu dece. Školica sporta preporučuje da deca počnu sa vežbanjem već sa dve godine uz asistenciju i prisustvo roditelja. Pravo vreme može i da varira u skladu sa individualnim razvojem deteta, tako da je preporuka da ukoliko treneri primete na probnim treninzima da dete nije spremno, kretanje na organizovanu aktivnost se odloži za izvestan period.
Koji je najbolji način da roditelji usmere decu ka bavljenju sportom?
Najbolji način da roditelji usmere decu na bavljenje sportom jeste da od najranijeg detinjstva oni budu pokretači, inicijatori i primer aktivnog stila života sa svojom decom. To ne znači da roditelji treba da se bave fizičkim aktivnostima a da je dete delimično po strani, već da zajedno sa detetom učestvuju u aktivnostima i iniciraju aktivnosti koje su prilagođene uzrastu deteta.
To znači da je fokus na detetu i da igre prate mogućnosti deteta, i da se postepeno, kontrolisano i pažljivo, pomeraju granice. Ovo ne znači da roditelji treba da forsiraju svoje dete, ali svakako moraju biti aktivni i davati mališanima podsticaj, nove zadatke, rekvizite za igru i predlagati igre. Poželjno je što više aktivnosti uključiti i drugu decu i osobe ukoliko ima mogućnosti. Dete koje je raslo u jednom zdravom, aktivnom i veselom okruženju bez straha lako prihvata vežbanje u grupi, kakvo mi u školici sporta Bushido kids praktikujemo. Napominjemo da je u svakom slučaju bitno ispratiti razvoj deteta i pravovremeno ga uključiti u grupno vođene aktivnosti, što je individualna stvar.
Kako izgledaju treninzi?
Treninzi su usmereni na razvoj koordinacije i motoričkih sposobnost… Svaki trening se može podeliti u tri faze: uvodna, osnovna i završna faza. Specifično u programu naše školice jeste da ove faze nemaju jasnu granicu već se prepliću. Možemo reći da uvodnu fazu čini zagrevanje i priprema za zadatke predviđene tim treningom.
Metod igre je u velikoj meri zastupljen u našem programu. Igra, kao osnovna dečija potreba i najjači pokretač dece na aktivnost, čini osnovu uvodne faze. U osnovnu fazu ulazi obuka gimnastčkih elemenata (parternih i elemanata na spravama), kao i vežbe sa loptom. U ovoj fazi se, takođe, u velikoj meri služimo motoričkim poligonima, tj savladavanju raznih zadataka i prepreka.
Ovo jako stimulativno deluje na decu i treba samo voditi računa da uvek bude raznovrsno i novo kako bi deca učila uvek nove oblike kretanja i stvorila dobru bazurešavanja zadataka koju posle primenjuju u svakodnevici. Na kraju treninga u završnoj fazi biramo vesele aktivnosti kojima ćemo ostaviti lep utisak treninga i ispratiti mališane na pravi način. U ovoj fazi obično biramo ples i muzičke igre tako da mališani odlaze veseli, i sa nestrpljenjem očekuju naredni trening i aktivnosti.
Koji su krajnji ciljevi programa?
Ubeđeni smo da sveukupnim delovanjem možemo do zajedničkog cilja, a to je zdravlje i zdravi odnosi svih članova porodice, kao i da se kod dece stvori osnova za pravilan rast i razvoj, korisne navike, znanja, veštine i dobre radne sposobnosti. Nikada nije prerano da se započne sa usvajanjem zdravih navika i edukacijom o važnosti fizičke aktivnosti. Skoro svako dete započinje svoj razvoj u okviru roditeljskog doma, a onda se taj razvoj postepeno proširuje i na celokupnu ljudsku zajednicu. Pozitivni efekti bavljenja fizičkom aktivnošću se odražavaju, kako na fizički i mentalni razvoj, tako i na psihosocijalni razvoj deteta.