Blog

Vežbanje u teretani: Kako do najboljih rezultata?

Znate šta tačno želite da postignete. Provodite sate u teretani i menjate način ishrane kako biste što pre stigli do cilja. Ipak, retko kada napravite korak unazad i analizirate zašto radite to što radite. Većina vežbača u teretani zapravo sprovode ritual. Pojave se u sali svaki dan, rade vežbe po planu treninga i tako iz nedelje u nedelju.  A kako to utiče na rezultate?

Vaš trening izgleda ovako

Radim grudi u ponedeljak, ruke u utorak,noge u sredu, leđa u četvrtak i ramena u petak. Vikendom ne vežbam. Zvuči vam poznato?

Ono što sledi je smanjenje inteziteta vašeg treninga, telo vam se adaptira na opterećenja i put do rezultata postaje još sporiji. Vašem telu su potrebna iznenađenja. Menjajte raspored i vežbe,tražite nove izazove i pomerajte svoje granice!

Vodite dnevnik treninga

Nosite notes u teretanu ili upisujte u telefon koje ste vežbe radili ,koliko ste ponavljanja uradili sa kojom težinom...Zapišite sve što radite tokom treninga. Zašto?

Kada odete kod lekara na kontrolu ili pregled, doktor pogleda vaš karton i uporedi sadašnju krvnu sliku sa pređašnjom i na taj način zna da li se vaše zdravstveno stanje pogoršava ili poboljšava. 

Isto važi i za dnevnik treninga. Treba da beležite progres kako biste znali da li ste izgubili, dobili na snazi ili ste stagnirali.

Kada vam je cilj da uvećate mišićnu masu, treba da dižete više ili radite više ponavljanja iz treninga u trening. Ako primetite da nemate više snage, sigurno niste dovoljno uvećali mišićnu masu. A kako je uvećati? Više treninga. Ne!

Nauka iza izgradnje mišićne mase

Postoji veoma bliska veza između mišićne mase i snage. Ukoliko konstantno ponavljate jedan trening i primetite da niste snažniji, to obično znači da vaši mišići nisu imali dovoljno vremena da se rehabilitiju. Ubacite dva dana oporavka. Tek tada vaš trening prestaje da bude ritual i počinjete zaista da radite na uvećanju mišićne mase. 

Nikada nemojte ponavljati trening samo zato što je deo rituala. Možete ga ponoviti samo nakon procesa oporavka. Kako postajte snažniji, dižete veća opterećenja, a sve to zahteva duži proces oporavka.

Pauze stvaraju rezultate

Zvuči čudno, ali ako napravite par dana pauze nećete ništa izgubiti. Samo ćete biti sigurni da su vam se mišići potpuno oporavili i da ćete biti još jači. Moto „više je bolje“ je potpuno prevaziđen. 
Adekvatna ishrana je podjednako važna. Potrudite se da uskladite svoj način ishrane sa programom vežbanja. 

Teško je promeniti način razmišljanja kada ste ceo život verovali da postoji samo jedan put i koraci koji će vas dovesti do cilja. Saznanje da ne morate da provodite svaki dan u teretani da biste postigli rezultat je danas ravno saznanju da Deda Mraz ne postoji. 

Šalu na stranu, ako su i vaši treninzi postali rutina, ne vidite veći napredak i gubite motivaciju, počnite da nosite notes u teretanu i pratite proces. Postanite stručnjak za svoje telo i prostudirajte dokaze upisane u vaš dnevnik vežbanja. Prvo što ćete primetiti je činjenica da između treninga treba da pravite pauze. Isprobajte metod i uživajte u rezultatima. 

Izvor: www.bodybuilding.com

Maticne celije

Prenatalni test

Menjacnica

Kurs evra

Otkup zlata

Salon lepote

Univer

Selidbe Beograd

Burger Dubai