Blog

SMART START: Kako će izgledati tvoj put do rezultata?

Krenula je nova fitnes sezona, a to znači da se redovni, ali i novi vežbači  vraćaju u sale. Ja ću se danas osvrnuti na one nove. Naime, svaki početak je uzbudljiv, ali statistika kaže da 50 odsto početnika već nakon šest meseci odustane od vežbanja. Kada smo na početku, pored uzbuđenja, osećamo se možda i nelagodno – trening nam se cini teškim, nismo sigurni da li bi “uhvatili” sve pokrete i da li  imamo određen fitnes nivo.

Kako sve to učiniti lakšim i zabavnim?

Istraživanje koje je sproveo Penssylvania State University na 25 fizički neaktivnih ispitanika koji su postepeno uedeni u treninig, pokazalo je sledeće – 20 učesnika, u periodu od 30 nedelja (koliko je trajalo istraživanje) nije izostalo ni sa jednog treninga! Redukovali su telesnu težinu, povećali tonus mišića i smanjili rizik od kardiovaskularnih oboljenja. Tako je nastao Smart Start.

Smart Start – pametan početak uvođenja u trening za dug proces bavljenja fizičkom aktivnošću. Šta to znači? Želimo da budemo fizički aktivni i da to postane način našeg života. Fitnes putovanje ne kreće jednim velikim skokom, već sitnim koracima ka cilju.

Prvo želimo da stvorimo naviku da dolazimo na treninge, doziramo ih da bi se postepeno navikli, naučili nešto novo i pored svega toga se zabavili!

Ako je tvoj cilj postavljen, koji je plan?

U toku prvih šest nedelja prilagođavamo se na treninge. Za svaku nedelju pravimo svoj raspored treninga i ostajemo prvih par pesama. Nakon prve nedelje dodajemo po pesmu ili dve na treningu i tako svake naredne nedelje, dok ne zaokružimo ceo trening. 

Za najbolje rezultate  dobro je iskombinovati cardio, trening snage, cora i fleksibilnosti. Svaki od ovih treninga ima svoje posebne prednosti.

Drugih šest nedelja, prestaje priča o prilagođavanju na treninge i kreću novi izazovi. Ne povećavamo više broj treninga, nego intenzitet kojim radimo. I dalje učimo da postanemo bolja verzija sebe, samo na drugom nivou. 

I dok neki ciljevi i rezultati nisu odmah vidljivi posle treninga, neki benefiti ipak jesu – smanjenje stresa, povećanje samopouzdanja, smanjujemo potrebu za nezdravom hranom, opuštamo se lakše i postajemo produktivniji…

Neka tvoje fitnes putovanje počne pametno! Uradi to za sebe.

Fitnes instruktor, Danka Obradović

Maticne celije

Prenatalni test

Menjacnica

Kurs evra

Otkup zlata

Salon lepote

Univer

Selidbe Beograd

Burger Dubai