Blog

Novogodišnja odluka: Kako je doneti i održati?

Novogodišnja odluka je donesena! Nećeš više jesti slatkiše, vratićeš se u formu, završićeš fakultet ili ćeš konačno prestati da pušiš. Ali i prethodne godine ti nije falilo odlučnosti pa ni entuzijazma, a odluke su ipak ostale samo želje...Šta ovog 31. decembra možeš uraditi drugačije?

1.Počni pametno!

Da li je tvoja odluka realna i jasno određena? U čemu se razlikuju ove dve rečenice?

Sledeće godine ću izgledati strava!

Sledeće godine ću izgledati strava, a to ću postići tako što ću se hraniti zdravije i redovnije. Ali ja nemam vremena da kuvam...Kupiću posude za  hranu, isplanirati obroke pa mogu kuvati nedeljom i imaću sve spremno u frižideru. To ću raditi jednom nedeljno, a krajem meseca ću opet praviti plan.“

Da li primećuješ razliku? Krupne odluke su najčešće i nedostižne. Razloži svoj veliki cilj na više manjih i pokušaj da isplaniraš svoje korake. 

2. Zašto ne počneš odmah?

Počinješ u ponedeljak 1. januara? A zašto ne kreneš odmah? Ne postoji pravo vreme i verovatno se nikada nećeš osećati potpuno spremno. 

Ukoliko počneš ranije i na vreme isplaniraš kako ćeš sprovesti svoje odluke u delo, veća je verovatnoća da ćeš se prvog januara osećati motivisano. Manje neizvesnosti, manje stresa i uvek jedan korak ispred – zvuči kao dobar plan?

3. Razmisli o tome šta te vuče nazad

Pokušaj da prepoznaš šta je tvoj okidač – šta podstiče tvoje loše navike. Hajde da zajedno prođemo kroz praktičan primer?

Loša navika: Provodim previše vremena gledajući televiziju

Okidač: Osećam se umorno i nezainteresovano

Rutina: Palim televizor

Nagrada: Zabavno mi je

Kako da promenim ponašanje: Izdvojiću sat vremena u toku dana (bez obzira na to koliko posla imam) da radim nešto u čemu zaista uživam i nešto što čini da se osećam poletno i srećno.

4. Prevari samog sebe

Tvoj mozak često igra igrice sa tobom, a da toga nisi ni svestan. Koliko puta ti se desilo da želiš da odeš na trening nakon posla ali „slučajno“ zaboraviš torbu sa opremom. Ili želiš da se hraniš zdravije ali baš danas imaš toliko obaveza da nemaš vremena da pripremiš zdrav obrok?

Pokušaj da predvidiš šta može da se desi i budi korak ispred. Ako planiraš da ideš na trening posle radnog vremena, spakuj opremu dan ranije i ostavi torbu na mestu gde ćeš je sigurno videti. U slučaju da želiš da se hraniš zdravije ali nemaš vremena da kuvaš, dan ranije pripremi namirnice i iseckaj povrće kako bi ti trebalo što manje vremena za pripremu. 

PS. Nećeš morati to da radiš cele godine. Mozak će brzo naučiti da ne može baš tako lako da se šali sa tobom. 

5. Šta ako ipak ne uspem?

Ništa. Digneš glavu i nastaviš dalje kao da se taj neuspeh nije ni desio. Ko će znati? Mi nećemo nikom reći. 

Nemoj dozvoliti da te jedan pad obeshrabri i da po glavi počne da ti se vrti misao: „Pa kad sam već pojeo burek za doručak, poješću i burito za večeru, svakako je gotovo.“ Nije gotovo – samo nastavi! :)

6. Zaslužuješ nagradu!

Da, da i to svaki dan. Nemoj da se stidiš i nagradi se čak i za male stvari (samo obrati pažnju da nagrada ne utiče na tvoj proces). Na primer; ako si cele nedelje bio redovan na treningu nagradi sebe masažom, odlaskom u bioskop ili pogledaj celu sezonu serije. Radi ono što voliš i ono što ti zaista prija!

I javi nam ako imaš neki trik koji ti je prethodne godine pomogao da se tvoja novogodišnja odluka iz želje pretvori u stvarnost!

 

Maticne celije

Prenatalni test

Menjacnica

Kurs evra

Otkup zlata

Salon lepote

Univer

Selidbe Beograd

Burger Dubai